obliczasrebra.pl

Blog o biżuterii, modzie i urodzie

Jak wykorzystać landing page
Lifestyle

Jak wykorzystać landing page ?

Promocja wytworzonych towarów i usług nie powinna ograniczać się jedynie do standardowych sposobów reklamy. Internet daje szereg możliwości dotarcia do znacznie większej grupy odbiorców. Trzeba jednak dany wybór przedstawić w odpowiedni sposób. Jednym z nich jest pozyskiwanie klientów poprzez tzw. Landing Page. Co to jest? I dlaczego tworzy się takie strony?

Czym jest landing page?

To sformułowanie, w spolszczonej wersji oznacza stronę docelową. Jest to szczególny rodzaj witryny stworzony w określonym celu: zazwyczaj ma przyciągnąć uwagę odwiedzających i zaprezentować najważniejsze informacje o produkcie. Landing ma zachęcić użytkownika do podjęcia określonego działania.

Strona tego typu w przeciwieństwie do witryny firmy nie jest aż tak rozbudowana. Nie ma na niej podziału na sekcje i zakładki, znajdują się tu prawie wyłącznie informacje o produkcie lub usłudze przedstawione w pozytywnym świetle. Cechą wyróżniającą landingów jest charakterystyczna budowa: nagłówek zachęcający, treść główna charakteryzująca produkt oraz przyciski akcji zawierające CTA lub formularz kontaktowy na końcu strony.

W jakim celu tworzy się taką stronę?

Landing page tworzona jest po to, by użytkownik, który na nią trafi wykonał określoną czynność. I tutaj istnieje pewna różnorodność, bowiem w zależności od charakterystyki prowadzonego biznesu, strona może być tworzona, by:

  • pozyskać nowych klientów do sklepu internetowego,
  • zachęcić do pobrania e-booka,
  • zebrać zapisy na webinar,
  • zaoferować zakup towaru po obniżonych cenach,
  • zachęcić do kontaktu z przedstawicielem firmy.

Cała Landing Page budowana jest w jednym z wyżej wymienionych, precyzyjnych celów. Witryny mogą z tego powoduj zawierać nieco różniącą się treść, ze względu na specyfikę oferowanych usług i przewidywany efekt tworzenia dostosowuje się teksty i wygląd strony.

Na co zwrócić uwagę podczas jej tworzenia?

Specjaliści z portalu Freshmail.pl podkreślają, że przede wszystkim Landing Page musi być przejrzysta. Zbyt dużo informacji może zniechęcić użytkownika do podjęcia działania, z kolei gdy dany produkt lub usługa nie będzie dostatecznie opisana klienci mogą nie być pewni co do jej wyboru…

Warto postawić na zasadę „mało tekstu, wiele informacji”… Kreatorzy stron internetowych stawiają tutaj na nowoczesne diagramy, infografiki oraz wykresy, które pozwolą przedstawić produkty i usługi bez nadmiaru treści pisanej. Użytkownicy szybko się nudzą, trzeba więc przygotować stronę w taki sposób, by w krótkim czasie przeglądania zdążyli oni zapoznać się z ofertą. Na stronie Freshmail.pl możesz dowiedzieć się więcej odnośnie zasad przygotowania Landing Page.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.